Stage Portugal week 6 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Sven Dorp - WaarBenJij.nu Stage Portugal week 6 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Sven Dorp - WaarBenJij.nu

Stage Portugal week 6

Door: Sven van Dorp

Blijf op de hoogte en volg Sven

20 Juni 2015 | Portugal, Pegões

Bom dia!

Het is nu echt nog aftellen, want we hebben nog maar twee weken! Maar ik heb het idee dat deze twee weken ook helemaal top worden. Net als week 6, want ik heb het goed naar m´n zin gehad.

Vorig weekend was ik samen met mijn zus in Lissabon. ´s Ochtends zijn we met z´n allen naar Lissabon gereden en vanaf daar ben ik alleen met mijn zus gaan lopen. We hebben ingecheckt bij een hostel en ik had niet verwacht dat een hostel zo goed zou zijn. Wij zaten echt in een top hostel met alles erop en eraan en iedereen was echt heel aardig. Ze hadden voor 18 euro een Arabisch diner op een dakterras geregeld, met daarna een kroegentocht met gratis bier en shotjes. Door zo´n kroegentocht krijg je echt de smalle straatjes te zien waar er gefeest wordt, en waar je zelf als toerist misschien helemaal niet zou komen. Verder zijn we door de stad gaan lopen en hebben hier en daar wat gegeten of gedronken. Lissabon is dus echt een leuke stad om een weekendje om midweek naar toe te gaan. Zondagavond kwamen we toevallig Jorben, Thom, Sem en Nick weer tegen en toen hebben we met elkaar gegeten, daarna zijn we weer terug naar huis gereden.

Maandag begon de stageweek weer, maar deze keer hoefde we maar drie dagen te werken. Ik heb samen met Jorben en Fabio van maandag tot woensdag treeën staan te sorteren, vullen en wassen. In de schuur staan een groot aantal treeën op pallets die gesorteerd moeten worden. Er zitten namelijk een hoop kapotte treeën tussen. Daarna moesten ze gewassen worden met behulp van een machine. En tot slot moesten we ze vullen met grond en op Deense karren stapelen. Deze treeën gebruiken ze om stek te maken. De blaadjes die de vrouwen in de moederkas plukken, die worden in deze treeën gestoken.

Donderdag zijn we naar Porto gegaan om het bedrijf van Willem te bezoeken. Willem is een man van 70 jaar die een bloemenhandels bedrijf heeft gevestigd in Porto. Hij zelf woont hier vlakbij, omdat hij hier aan het begin samen met Sjaak van Schie deze tuin is begonnen. Na een aantal jaar zag hij er geen uitdaging meer in en heeft zich laten uitkopen. Vervolgens is die na een half jaar niks doen, wat hem overigens niet beviel, een eigen bedrijf gestart in Porto. Bij dat bedrijf kopen ze bloemen in en deze bloemen worden weer verspreid over het noorden van Portugal. Na een rondleiding gehad te hebben bij het bedrijf zijn we naar het strand gegaan en hebben een duik genomen en iets gedronken op een terras. 's Avonds zijn we gaan stappen in Porto en zondag rond de middag zijn we weer terug gereden naar huis. Het was zo'n 350 kilometer rijden, dus we hebben er ongeveer 3,5 uur over gedaan. Toen we terug kwamen hebben we bij Willem thuis nog een drankje gedaan. Daar werd ons gevraagd of we trek hadden in frikandellen, nou dat hoefde je ons geen tweede keer te vertellen.

Na een drankje gedaan te hebben bij Willem zijn we naar het dorp gegaan, deze week is het feestweek in het dorp. Het feest stelde niet zo heel veel voor, maar ik heb me op zich wel vermaakt. Jammer genoeg kwamen de stieren pas rond 3 uur, dus ben ik maar naar bed gegaan en ga vanavond wel bij de stieren kijken. Morgen gaan we weer naar Willem toe, maar dit keer om te bbq'en.

Volgende week hebben we nog niks op de planning, maar het tikt hier de eind 30 graden aan dus we kunnen altijd nog lekker gaan bakken in de zon. De week erna is de laatste stageweek en dan gaan we in het weekend onze stageperiode afsluiten met een weekendje Albufeira.

Ik houd het zo nog wel ff uit!

Tchau!

• 22 Juni 2015 - 14:28

Frans:

Gezellig met je zus op stap! Leuk dat ze langs kwam. Stuur maar een paar graden deze kant op. Het is hier nog best fris en nog niet echt zomer. Hoe is het met de kok?