Stage Portugal week 3 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Sven Dorp - WaarBenJij.nu Stage Portugal week 3 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Sven Dorp - WaarBenJij.nu

Stage Portugal week 3

Door: Sven van Dorp

Blijf op de hoogte en volg Sven

30 Mei 2015 | Portugal, Pegões

Bom dia!

De derde stageweek zit er alweer op. De tijd gaat erg hard, maar dat is een goed teken. Vanaf maandag nog 5 weken te gaan en dat klinkt helemaal niet zo heel lang meer. Voor ik het weet zit ik weer in de Maasdijk.

Vorige week zaterdag was de bbq erg geslaagd. We waren rond 2 uur ´s middags begonnen en we gingen rond 12 uur ´s avonds weer naar huis. Daarna zijn Nick en ik nog gaan stappen in het dorp. De dag erna hebben we heel de dag bij het zwembad gelegen. Tot nu toe hebben we al elke dag 30 graden en vol op zon gehad, dus over goed zwembadweer hoeven we niet in de war te zitten.

De stageweek was deze week vooral hetzelfde. Maandag hebben we het laatste krijtwerk afgemaakt en daarna moesten wij treeën wassen. Jacobus van Schie gebruikt machines van een bedrijf hier verderop, en in ruil daarvoor wassen wij hun treeën. De dagen erna heb ik eigenlijk alleen maar tandwielen ingevet. Ik kreeg een pot met vet en een kwast mee en moest samen met Kanu weer op het dak van de kas klimmen. In de ochtend ging dit best, maar in de middag werd het daar iets te warm voor. Ook omdat de wind over de kas waait en niet tussen die goten komt. Uiteindelijk is het allemaal gelukt en ben ik weer heelhuids van de kas afgeklommen.

In de avonden hebben we vooral thuis gezeten of zijn we naar de kroeg gegaan. Eén avond zijn we met z'n allen gaan voetballen op een veldje in het dorp. Dit veld was gewoon een groot zandveld, maar dat was prima te doen. Daar gaan we zeker vaker een balletje trappen.

Dit weekend is het zoals gewoonlijk weer lekker weer en hopelijk gaan we vandaag nog richting Albufeira. Morgen gaan we waarschijnlijk weer lekker bij het zwembad liggen en ik heb al te horen gekregen dat ik volgende week waarschijnlijk bij de oppotmachine mag werken. Volgend weekend gaan we misschien naar Porto, de week erna heb ik afgesproken in Lissabon met m'n zus en de week daarna is het feestweek in Pegões. Dus ik heb leuke dingen om naar uit te kijken!

Bom fim de semana!

  • 31 Mei 2015 - 21:57

    Frans:

    Als ik het zo lees, zijn jullie lekker bezig. Waar gaan de planten eigenlijk heen? Weten jullie daar al wat van. Veel plezier nog en zet er af en toe wat foto's bij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 3260

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 07 Juli 2015

Stage Jacobus van Schie, Portugal

Landen bezocht: