Stage Portugal week 7 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Sven Dorp - WaarBenJij.nu Stage Portugal week 7 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Sven Dorp - WaarBenJij.nu

Stage Portugal week 7

Door: Sven van Dorp

Blijf op de hoogte en volg Sven

27 Juni 2015 | Portugal, Pegões

Bom dia!

Nog 1 week te gaan en wij hebben het nog best naar ons zin hier. Alleen ben ik stiekem toch wel blij als ik weer lekker thuis zit en m´n normale dingen weer kan gaan doen. Twee maanden stage is daarom ook precies genoeg.

Vorige week zaterdag zijn wij na maken van onze opdrachten weer een duik gaan nemen in het zwembad. Daarna zijn we met de auto een Mac Donald's op gaan zoeken en na drie kwartier rijden hadden we er eindelijk een gevonden. Daarna zijn we naar de feestweek van Pegões geweest. Het feest op zich was niet heel bijzonder, maar we konden daarna weer tussen de stieren rennen. Dit keer liepen de stieren tussen smalle straatjes door en dat gaf er wel een leuk sfeertje aan.

Zondag zijn we met z'n allen weer naar Willem gegaan. Dit keer ging Jerry met ons mee. Daar hebben we lekker gezwommen, in de zon gezeten en heerlijk gegeten. En toen was het weekend alweer voorbij.

Maandag begon de werkweek weer. Ik werd weer ingedeeld bij de techniek afdeling. Daar heb ik van maandag tot donderdag gewerkt. Er wordt hier overal gegraven door graafmachines, want ze willen een nieuw watersysteem aanleggen. Dus hier en daar moest ook wat gegraven worden. Ook moesten we zeil wegsnijden en planten verplaatsen zodat er zonder problemen overal gegraven kon worden. Daarna heb ik ook nog zeil bij een gracht gemaakt, zodat er water door heen kan lopen als het hier een keer goed regent. Omdat het zo druk was deze week moest ik vrijdag helpen bij de pootmachine. En dat was best zwaar werk, aangezien ik in mijn eentje alle potten uit moest zetten. Constant bukken en rennen om het bij te houden, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt.

Vandaag nemen we weer een duik in het zwembad en we gaan vanavond naar de opening van de Tostibar. De tostibar is twee weken dicht geweest vanwege een verbouwing, dus vanavond geven ze een groot feest. Ook konden we dit weekend de auto van Jerry weer lenen, dus gaan we morgen een kijkje nemen op het strand, want het is hier rond de 35 graden 's middags. Maandag zijn we vrij vanwege een of andere feestdag, dus dan gaan we weer aan ons stageverslag werken en daarna zien we wel.

Dan nog 4 dagen werken, Albufeira bezoeken en nog twee dagen rustig aan doen en dan vliegen we alweer terug naar Nederland. Wij gaan er nog even van genieten.

Bom fim de semana!

• 27 Juni 2015 - 15:43

Caminofrans:

Test

• 29 Juni 2015 - 10:08

Frans:

Ah jammer, de foto's kan ik niet zien! Goed dat wij zo'n mooie periode voor jullie hebben bedacht! Zo zie je maar weer, over alles wordt nagedacht.